Аутизм — це розлад затримки психологічного розвитку, в ході якого формуется стан, який характеризується порушенням загального розвитку, спілкування i соціальної поведінки і взаємодії із зовнішнім світом, сенсорним сприйняттям, рухом і дрібною моторикою, мовою та інтелектуальними здібностями, обмеженими інтересами та повторюваною поведінкою (стереотипні рухи).
Перші симптоми аутизму, розлади аутистичного спектру РАС з’являються зазвичай до 3-річного віку. Дитина демонструє труднощі у спілкуванні, уникає соціальних контактів, проявляє стереотипні дії. Це може поєднуватися із затримкою мовленнєвого розвитку та інтелектуальними проблемами. Діти з аутизмом часто неадекватно реагують на звуки, світло, запахи, смаки, доторки. Вони можуть раптово кричати і бігати (занепокоєння) або “вимикатися” у відповідь на сенсорні подразники.
Аутизм має широкий спектр симптомів і проявів та різні ступені: від легких до важких форм аутизму і РАС. Рання діагностика дозволяють вчастно почати лікування і корекцію дитини. При лікуванні дітей, одночасно лікуються батьки дітей і члени родини (за бажанням) від неврозу та супутних хвороб. Аутизм, РАС — це захворювання, яке обов’язково чіпає всіх членів сім’ї.
Діагностика аутизму і РАС проводиться комплексно і включає в себе:
Висуваються різні теорії, що пояснюють причини та походження аутизму:
Гіперактивна форма характеризується гіперактивною поведінкою в мікро- і макросереді. Виділяються:
Відчуженість (відстороненість, неприв’язаність) характеризується відстороненістю від реального життя і, частково, від свого “Я”, а також порушенням комунікативних навичок, наростанням індиферентності до оточення, затримкою і відставанням дизонтогенеза, з наступним відставанням когнітивних процесів, затримкою психомоторного, психомовного, психосенсорного розвитку та інші. Відчуженість – є більш глибока, ніж відстороненість і характеризується відчуженням від навколишнього. Різниця цих двох станів визначається за рівнями неприв’язаності до чуттєвих об’єктів.
Оглушення характеризується розладом свідомості (непродуктивним), для якого характерно легке, неглибоке вимикання свідомості. При цьому ускладнені орієнтація на місцевості (в навколишній обстановці), в часі, підвищення порога всіх (сенсорних) подразників, утруднення дії психічних процесів, часто з психомовною, психомоторною, психосенсорною загальмованістю, рідше — з разгальмованістю.
Апатична форма аутизму характеризується зниженням емоцій, байдужістю до себе, сверхзагальмованістю до навколишнього світу або короткочасною психічної активністю при задоволенні фізіологічних потреб, або сильною мотивацією ззовні (показ улюбленої іграшки, їжі) та ін. У таких дітей збережено невербальне спілкування і наслідування, яке слабо розвинене у дітей з відчуженістю і відсутнє у дітей з оглушенням.
Сенситивна форма аутизму характеризується плаксивістю, сльозливістю, “моторним плачем” і т.п., а також підвищеною чутливістю до оточення, до того, що відбувається з хворим в поєднанні з підвищеною тривожністю, страхом нової обстановки, людей, подій, дій, страхом темряви, самотності (часто – симбіоз з матір’ю) та інші.
Змішана форма аутизму: гіперактивно-відчужена, гіперактивно-оглушена, гіперактивно-оглушена-відчужена, сенситивно-гіперактивна форма, апатично-сенситивна форма.
Конституційно обумовлена форма, тобто генетично – в рамках сім’ї та рідних.
Поняття нормотонічна форма аутизму в клінічній практиці охоплює психічну діяльність, соціальну поведінку, афективну сферу, воно більш характерно для дітей, які пройшли адекватні лікувально-реабілітаційні заходи і знаходяться в благополучних соціально-побутових умовах. У таких дітей більш адекватний тип поведінки, погляд, невербальне, частково вербальне спілкування, збережені розвинені наслідувальні здібності, формальна соціальна, емоційна перцепція та інші.
Слід зазначити, що ці явища нестійкі. При припиненні лікувально-реабілітаційних заходів, в т.ч. при виникненні навіть незначної психотравмуючої ситуації, несприятливих соціально-побутових умов, стан дітей може погіршитися, відбутися його загострення.
Атипова форма аутизму характеризується безпричинним проявом в сім’ях з сприятливими соціально-побутовими умовами (в анамнезі пре-, пери і постнатального періоду є органічні-причинні фактори, органічні резидуальні патології ЦНС, хромосомні патології, порушення обмінних процесів, психотравми та ін.).
Памʼятайте: Чим раніше виявити ознаки та діагностувати аутизму і РАС, тим кращий результат лікування. При своєчасному звернені і правильному підході до лікування, дитина може повністю бути здоровою. Аутизм — це не вирок. Якщо у вас є підозра на аутизму чи РАС у дитини, як можна раніше звертайтесь до нас, чим раніше почнеться лікування аутизму і РАС, тим якісніший результат від лікування та реабілітації, включно до зняття діагнозу аутизм чи РАС при подальших медичних оглядах.
Ми використовуємо новітні методи діагностики та лікування аутизму і РАС, що дозволяють досягти максимальних результатів. Головний мозок людини має величезний запас міцності і головне завдання – змусити здорові клітини мозку працювати замість загиблих або постраждалих.
У нашому НДІ проводиться діагностика та лікування аутизму і розладів аутистичного спектру РАС застосовуючи безмедикаментозний метод лікування аутизму і РАС за протоколом професора Рахманова. Цей метод захищений патентами та визнаний на міжнародному рівні. Методика успішно застосовуется для лікування аутизму і розладів аутистичного спектру РАС та поєднує авторські методи та винаходи професора Рахманова в єдиний протокол спрямований на активацію прихованих резервів організму людини. Про успішніть застосування методу та його еффективність свідчить велика кількість позитивих відгуків від батьків про лікування аутизму і РАС. При лікуванні аутизму і розладів аутистичного спектру РАС активно застосовуються наступні методи лікування та реабілітації:
Медикаментозне лікування:
Призначається в окремих випадках, при проханні та згоді з батьками та членів родини пацієнта, в залежності від стану пацієнта.
Багато позитивних відгуків про лікування аутизму і РАС від батьків та родин реабілітованих дітей та дорослих свідчать про ефективність методу та подальшу реабілітацію.
Запишіться на безкоштовну консультацію вже зараз! Зателефонуйте на +38066-821-46-35 або напишіть нам повідомлення в Whatsapp або Viber. Звертайтесь до нас як можна раніше, і ваша дитина отримує шанс жити повноцінним життям.