Лікування аутизму і РАС

Аутизм — це розлад затримки психологічного розвитку, в ході якого формуется стан, який характеризується порушенням загального розвитку, спілкування i соціальної поведінки і взаємодії із зовнішнім світом, сенсорним сприйняттям, рухом і дрібною моторикою, мовою та інтелектуальними здібностями, обмеженими інтересами та повторюваною поведінкою (стереотипні рухи).

Перші симптоми аутизму, РАС

Перші симптоми аутизму, розлади аутистичного спектру РАС з’являються зазвичай до 3-річного віку. Дитина демонструє труднощі у спілкуванні, уникає соціальних контактів, проявляє стереотипні дії. Це може поєднуватися із затримкою мовленнєвого розвитку та інтелектуальними проблемами. Діти з аутизмом часто неадекватно реагують на звуки, світло, запахи, смаки, доторки. Вони можуть раптово кричати і бігати (занепокоєння) або “вимикатися” у відповідь на сенсорні подразники.

Ознаки аутизму і РАС

  • Відсутність вказівного жесту.
  • Затримка розмовної мови, пізнє промовляння або повна відсутність мовлення.
  • Багаторазове повторювання окремих фраз.
  • Обмежені інтереси та стереотипна поведінка — стереотипні рухи, особлива хода, помахи рук, ходьба на пальцях ніг, погойдування.
  • Відсутність або обмеженість зорового контакту, дитина просто не звертає уваги ні на кого.
  • Неадекватна реакція на сенсорні подразники, гіперчутливість чи гіпочутливість до звуків, світла, запахів, дотику.
  • Відсутність інтересу до стосунків з однолітками, відсутність інтересу до спілкування, труднощі соціальної взаємодії.
  • Проблеми з уявою та імітаційними іграми.
  • Стійка фіксація на частинах предметів, невміння сприймати картинку в цілому.

Аутизм має широкий спектр симптомів і проявів та різні ступені: від легких до важких форм аутизму і РАС. Рання діагностика дозволяють вчастно почати лікування і корекцію дитини. При лікуванні дітей, одночасно лікуються батьки дітей і члени родини (за бажанням) від неврозу та супутних хвороб. Аутизм, РАС — це захворювання, яке обов’язково чіпає всіх членів сім’ї.

Діагностика аутизму і РАС

Діагностика аутизму і РАС проводиться комплексно і включає в себе:

  • Огляд та заключення дитячого психіатра, психолога.
  • Огляд та заключення невролога або невропатолога.
  • Огляд та заключення сімейного лікаря.
  • Огляд та заключення логопеда.
  • ЕЕГ.
  • МРТ головного мозку.

Походження аутизму і РАС

Висуваються різні теорії, що пояснюють причини та походження аутизму:

  • Біологічна природа: спадковість, патології ендокринної системи, захворювання крові та інші.
  • Конституційно-генетична причина резидуально-органічної патології центральної нервової системи: внаслідок пре-, пери, і постнатальної патології розвитку.
  • Аутосомно-рецесивний напрямок, аутизм зустрічається при розумовій відсталості: синдром Дауна, синдром Х-ламкості.
  • Психогена природа, нездатність дітей емоційно взаємодіяти з оточуючими (дефект афективного контакту) або відсутність в ранньому дитинстві материнського тепла і уваги, афективної позитивної атмосфери
Лікування аутизму, РАС в Україні

Маленькі пацієнти професора Рахманова після проходження чергового курсу психосоціальної реабілітації та лікування

Форми (види) аутизму і РАС, за класифікацією професора Рахманова

Гіперактивна форма

Гіперактивна форма характеризується гіперактивною поведінкою в мікро- і макросереді. Виділяються:

  • Гіперактивність з дефіцитом уваги, з підвищеною збудливістю і емоційною нестійкістю, імпульсивністю, стереотипними рухами (моторна стереотипія), несформованою інтелектуальною діяльністю (помірною або важкою розумовою відсталістю), відставанням в психомоторному, психомовному розвитку і неконтрольованою поведінкою в мікро- і макросереді.
  • Гіперактивність з відносно помірною збудливістю і емоційною нестійкістю, імпульсивністю, з легкою когнітивною діяльністю розумової відсталості легкого ступеня, з затримкою в психомоторного, психомовного розвитку і відносно контрольованою поведінкою в мікро- і макросереді.

Відчуженість

Відчуженість (відстороненість, неприв’язаність) характеризується відстороненістю від реального життя і, частково, від свого “Я”, а також порушенням комунікативних навичок, наростанням індиферентності до оточення, затримкою і відставанням дизонтогенеза, з наступним відставанням когнітивних процесів, затримкою психомоторного, психомовного, психосенсорного розвитку та інші. Відчуженість – є більш глибока, ніж відстороненість і характеризується відчуженням від навколишнього. Різниця цих двох станів визначається за рівнями неприв’язаності до чуттєвих об’єктів.

Оглушення

Оглушення характеризується розладом свідомості (непродуктивним), для якого характерно легке, неглибоке вимикання свідомості. При цьому ускладнені орієнтація на місцевості (в навколишній обстановці), в часі, підвищення порога всіх (сенсорних) подразників, утруднення дії психічних процесів, часто з психомовною, психомоторною, психосенсорною загальмованістю, рідше — з разгальмованістю.

Апатична форма аутизму

Апатична форма аутизму характеризується зниженням емоцій, байдужістю до себе, сверхзагальмованістю до навколишнього світу або короткочасною психічної активністю при задоволенні фізіологічних потреб, або сильною мотивацією ззовні (показ улюбленої іграшки, їжі) та ін. У таких дітей збережено невербальне спілкування і наслідування, яке слабо розвинене у дітей з відчуженістю і відсутнє у дітей з оглушенням.

Сенситивна форма аутизму

Сенситивна форма аутизму характеризується плаксивістю, сльозливістю, “моторним плачем” і т.п., а також підвищеною чутливістю до оточення, до того, що відбувається з хворим в поєднанні з підвищеною тривожністю, страхом нової обстановки, людей, подій, дій, страхом темряви, самотності (часто – симбіоз з матір’ю) та інші.

Змішана форма аутизму

Змішана форма аутизму: гіперактивно-відчужена, гіперактивно-оглушена, гіперактивно-оглушена-відчужена, сенситивно-гіперактивна форма, апатично-сенситивна форма.

Конституційно обумовлена ​​форма аутизму

Конституційно обумовлена ​​форма, тобто генетично – в рамках сім’ї та рідних.

Нормотонічна форма аутизму

Поняття нормотонічна форма аутизму в клінічній практиці охоплює психічну діяльність, соціальну поведінку, афективну сферу, воно більш характерно для дітей, які пройшли адекватні лікувально-реабілітаційні заходи і знаходяться в благополучних соціально-побутових умовах. У таких дітей більш адекватний тип поведінки, погляд, невербальне, частково вербальне спілкування, збережені розвинені наслідувальні здібності, формальна соціальна, емоційна перцепція та інші.

Слід зазначити, що ці явища нестійкі. При припиненні лікувально-реабілітаційних заходів, в т.ч. при виникненні навіть незначної психотравмуючої ситуації, несприятливих соціально-побутових умов, стан дітей може погіршитися, відбутися його загострення.

Атипова форма аутизму

Атипова форма аутизму характеризується безпричинним проявом в сім’ях з сприятливими соціально-побутовими умовами (в анамнезі пре-, пери і постнатального періоду є органічні-причинні фактори, органічні резидуальні патології ЦНС, хромосомні патології, порушення обмінних процесів, психотравми та ін.).

Памʼятайте: Чим раніше виявити ознаки та діагностувати аутизму і РАС, тим кращий результат лікування. При своєчасному звернені і правильному підході до лікування, дитина може повністю бути здоровою. Аутизм — це не вирок. Якщо у вас є підозра на аутизму чи РАС у дитини, як можна раніше звертайтесь до нас, чим раніше почнеться лікування аутизму і РАС, тим якісніший результат від лікування та реабілітації, включно до зняття діагнозу аутизм чи РАС при подальших медичних оглядах.

Методи лікування аутизму і РАС

Ми використовуємо новітні методи діагностики та лікування аутизму і РАС, що дозволяють досягти максимальних результатів. Головний мозок людини має величезний запас міцності і головне завдання – змусити здорові клітини мозку працювати замість загиблих або постраждалих.

Безмедикаментозне лікування аутизму і РАС

У нашому НДІ проводиться діагностика та лікування аутизму і розладів аутистичного спектру РАС застосовуючи безмедикаментозний метод лікування аутизму і РАС за протоколом професора Рахманова. Цей метод захищений патентами та визнаний на міжнародному рівні. Методика успішно застосовуется для лікування аутизму і розладів аутистичного спектру РАС та поєднує авторські методи та винаходи професора Рахманова в єдиний протокол спрямований на активацію прихованих резервів організму людини. Про успішніть застосування методу та його еффективність свідчить велика кількість позитивих відгуків від батьків про лікування аутизму і РАС. При лікуванні аутизму і розладів аутистичного спектру РАС активно застосовуються наступні методи лікування та реабілітації:

  • Дозована депривація зорової/сенсорной активності (ДИЗА / ДДСА).
  • Стимуляція активних зон голови та мозку.
  • Голкорефлексотерапія.
  • Арттерапія.
  • Іпотерапія, Анімалотерапія.
  • Психотерапія: гіпнопсихотерапія (індивідуально), сімейна психотерапія, аутотренінг.
  • Лікування батьків інклюзивних дітей.
  • Підтримуюча психотерапія та інші.

Логопедична допомога для дітей з аутизмом і РАС

  • Заняття з логопедом та дефектологом.
  • Масаж язика та інші процедури.
  • Розвиток мови та звуковимови.

Психолого-педагогічна допомога та підтримка

  • Розвиток пізнавальних функцій та уявлення дитини.
  • Соціальна адаптація.
  • Спілкування з дітьми.
  • Соціальна адаптація з іншими пацієнтами НДІ та “імпровізований” клуб батьків.

Медикаментозне лікування:
Призначається в окремих випадках, при проханні та згоді з батьками та членів родини пацієнта, в залежності від стану пацієнта.

Відгуки про лікування аутизму і РАС

Багато позитивних відгуків про лікування аутизму і РАС від батьків та родин реабілітованих дітей та дорослих свідчать про ефективність методу та подальшу реабілітацію.

Безкоштовна консультація

Запишіться на безкоштовну консультацію вже зараз! Зателефонуйте на +38066-821-46-35 або напишіть нам повідомлення в Whatsapp або Viber. Звертайтесь до нас як можна раніше, і ваша дитина отримує шанс жити повноцінним життям.

Переваги лікування аутизму і РАС в НДІ

Книги

Відгуки про лікування
Оля і Андрій, батьки Уляни 4.8 років, Запоріжжя, Україна
Відгук про лікування аутизму у дочки. Пройшли 5 циклів лікування в інституті. До лікування - мауглі. Після: Вказівний жест, зоровий контакт, мова, усвідомленість, інтерес до оточуючих, з'явилися друзі, рольові ігри з різними сюжетами, налагодився сон, подружилися з туалетом, покращилася велика та дрібна моторика, координація. Менше косить оком... Уля просто стала навчаюсь, до професора не знали нічого "кольору, фігури, цифрах"... а зараз вже вчимося читати потроху. Ще потрібно буде дуже багато роботи, але наше життя вже не буде як раніше!
Читати повний відгук
мама Віктора 6 років, Дніпро, Україна
Ми пройшли 1 етап лікування. Покращення: розуміння мови, чіткіше вимовляє слова, що не проситься на руки, пройшла алергія, стрижі без істерик як було раніше, покращився стілець, одягаємо спокійно новий одяг, красиво став малювати, пише цифри від 1 до 10, збирає конструктор по картинці. Так що ми рухаємося тільки вперед. Вірю, що буде ще краще. Я стала теж спокійніше іноді звичайно бувають емоційні моменти.
Читати повний відгук
Мама Наташа, Сімферополь, Україна
Відгук про лікування аутизму у професора Рахманова у братів двійнят Відео відгуки. Лікування аутизму у хлопчиків двійнят. Двійнята з аутизмом одночасно проходять лікування у професора Рахманова, але одужання у кожного йшло по-різному. Нині одного брата повністю відновлено.
Читати повний відгук
Читать другие отзывы